عالم الاساطير


 
الرئيسيةعالم الاساطيرمكتبة الصورس .و .جشات عالم الاساطيرشات مصرىبحـثالمجموعاتالأعضاءدخولالتسجيل

شاطر | 
 

 الــــحنيــــــن للــــذكـــــــريـــــــــات 11

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عوده الشقي
حارس الاساطير
لمض الاساطير

حارس الاساطير  لمض الاساطير
avatar

دعاء




البلد
الجنس الجنس : ذكر
المزاج
الحالة الحمد لله
sms أنا يزدني كل الشرف لأني عضو في عالم الأساطير

msm
تعاليق أرجو أن كل من يمر علي عالم الأساطير يسفيد ولو بمعلومه صغيره

عدد المساهمات 568
السٌّمعَة 13
نقاط 886
العمر 32
العمل/الترفيه لعب كره القدم
من مواضيع العضو [table style="WIDTH: 191px; HEIGHT: 107px" border=1][tr][td][/td][/tr][/table]







مُساهمةموضوع: الــــحنيــــــن للــــذكـــــــريـــــــــات 11   السبت 02 يناير 2010, 10:47 am

حكاية بنوتة - الجزء الاول






والبنوتة كبرت وادورت



احلوت بقت امورة واتشطرت



على راي المثل بالخراط اتخرطت



بيحسدوها اصحابها على جمالها ورقتها



بنوتة وسط زمايلها كاملة متكملة



العين عليها من كل ناحية



سبحانه الكامل اللي سواها على الصورة ديا



اخلاق وعقل رزانة ومتربية



جالها خطابها عالباب ملهوفين



يتمنوا ينولوا الرضا او حتى بس نظرة حنية



خطاب اشكال وألوان واقفين على بابها بروية



مش لاقية بينهم اللي ف خيالها و حلمها



مشافتش منهم اللي يستاهل قربها



سألت نفسها هما ليه حالهم كدا



ليه مبقاش فيهم اللي ممكن عليه تعتمد



وقلبها يتفتحله من غير ما بالاذن يتقبل



يكون ليها امان وحنان وحب وعليه تتسند



طيب وابن حلال لكن دماغه مش اد كدا



عاقل دماغه عال لكن بعيد عن ربنا



مثقف عارف في كل حاجة



بس اخلاق ضاعت في وسط دا



احتارت واستغربت دول منين طالبين يتجوزوا



يفتحوا بيوت ويشيلو مسئولية، هيقدروا؟



بصت لكل مافيهم وقالت خلاص



راضية اعيش لنفسي ويا نفسي بين الناس



ولا يوم اورط حياتي بحد من النوع دا



تبقى توريطة اخرتها كسرة قلب وتعب البال



مين فيهم يستاهل تكوني ليه امة



تشيليله اسمه وتصونيه تحافظي عليه وتراعيه



زي ما رب العباد وصانا واتقال في المثل



و اللي وردوا هما كدا مايستاهلوش حتى الرضا



عايزين جوازة والسلام



تقليد بس لدا ودا



وفِضّلها من كل دا لايمين مستغربين



قالوا بتضيع فرص بقالها سنين



دي شوية وشوية مش هتلاقي اللي يسأل



و اللي مش عاجبها دلوقتي

هتيجي يوم عليه و تندم



ولا عمره في يوم دا هيحصل



دي قبل ما تقرر بتحسبها وتفكر



خليهم يقولوا اللي في نفسهم



اي كلام كان عندهم



لكن هي ولا همها



وبجد الحق عندها



هتشيل قلبها لنصيبها



اللي ييجي في يوم يستاهلها



يا بلاش منها اساسا الفكرة ديا





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
الــــحنيــــــن للــــذكـــــــريـــــــــات 11
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم الاساطير :: شعر وادب الاساطير :: شعر وخواطر الاساطير-
انتقل الى:  
معلومات اسطورتنا

IP

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ملكة الاحزان
 
ورده البستان
 
عوده الشقي
 
الشقى
 
سيكوو شوو
 
BoOdY
 
sahr
 
القلـــ الحزيــن ــب
 
hamada
 
يويا
 
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
زوار المنتدى
free counters
عدد زوار الموقع
.: عدد زوار المنتدى :.